.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گرگان و رامسر برادر خوانده فرهنگی شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رامسر گفت: از رئیس کمیسیون فرهنگی گرگان می خواهم تا پس از رایزنی با اعضای شورا، گرگان و رامسر را برادر خوانده فرهنگی اعلام کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، حسن رحیمیان شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از احمد اخوان مهدوی مولف اولین کتاب به گویش گرگانی در صحن شورای اسلامی شهر گرگان افزود: گرگان شهر دوم من است و بارها در مطالبی که نوشته ام به این مسئله اشاره کرده ام.

وی اظهار داشت: با شوراییان نیز ارتباط خوبی دارم و از زمان تشکیل آن در ایران عضو شورای نامگذاری و در حال حاضر نیز عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رامسر هستم.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی ما که شامل آثار تاریخی، لهجه ها، گویش ها، آیین ها و مراسم هاست، در حقیقت پشتوانه ما است.

رحیمیان با اشاره به کتاب نرمه خل تالیف احمد اخوان مهدوی گفت: این کتاب نیز جزو میراث ماست، در میراث ما عنصری وحدت بخش وجود دارد که اگر آنرا نگه داریم به یکپارچگی کشور کمک کرده ایم.

وی ضمن تبریک به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان برای توجه به این نکات ریز گفت: در زمان خدمتم در گرگان سه مورد، بازگرداندن زمین پشت پارک شهر از کنسولگری روسیه به ایران و تبدیل آن به پارک فرهنگی که محقق نشد، جمع آوری سنگ قبرهای گرگان و گنبد از نقاط و محلات مختلف شهر و گرفتن قطعه زمینی در امامزاده عبدالله گرگان و انتقال سنگ ها به آنجا و ساختن تالار فخرالدین اسعد گرگانی را پیگیری کردم.

در ادامه عبدالرضا چراغعلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان با استقبال از برادرخواندگی گرگان و رامسر گفت: پیشنهاد می دهم تا معبری در گرگان به نام رامسر و معبری در رامسر به نام گرگان نامگذاری شوند.

وی ادامه داد: در فکر ساخت خانه هنرمندان هستیم تا بتوانیم حضور هنرمندان پیشکسوت و با تجربه و تبادل نظر و افکار آنان را شاهد باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.